Fokus nam je jačanje djetetovih samoorganizacijskih, istraživačkih i otkrivačkih potencijala te razvoj autonomnosti, kritičkog mišljenja i kreativnosti

N A Š A V I Z I J A

Kontinuirano radimo na profesionalnom razvoju svih naših djelatnika te na dnevnoj bazi osluškujemo i analiziramo potrebe prakse u našim objektima. Našim pristupom osiguravamo kontinuitet stalnog promišljanja, dokumentiranja i reflektiranja te zajednički dogovorenim koracima djecu potičemo da osvještavaju proces vlastitog učenja, štoviše, da budu sukreatori i kurikuluma i njihova života u vrtiću.

Prostor kojeg oblikujemo i materijali koje koristimo podržavaju istraživačke, ekspresivne i kreativne potencijale djece različite kronološke dobi, odgovaraju njihovim razvojnim potrebama te omogućavaju scaffolding, odnosno funkcioniranje na ‘višoj razvojnoj stepenici’.

Pogledaj galeriju aktivnosti

Više o nama

Dobno mješovite skupine
Već duži niz godina formiramo dobno mješovite skupine. One su okruženje su koje djeci različite dobi nudi situacije suradničkog rješavanja zadatka, potiče ih na dogovaranje i pregovaranje o cilju i putevima rješavanja zadatka, na objašnjavanje vlastitih postupaka i gledišta partneru u igri te na rješavanje problema na različitoj kognitivnoj i socijalnoj razini. Poznavajući dobro djecu u skupini, odgajatelji/ce im nude sadržaje i poticaje, na mudar način usmjeravajući aktivnosti, igru i interese djece, u smjeru najpovoljnijem za njihov razvoj i učenje.

Samoorganizirana igra
Otvoreni kurikulum naglasak stavlja na autonomiju, spontanost, kreativnost i inicijativnost djeteta. U takvom, 'prividno nestrukturiranom' procesu, djecu se potiče na samoiniciranje i samoorganiziranje vlastite igre.

Otvoreni materijali
Kad često koriste 'otvorene materijale' djeca s vremenom uviđaju da nemaju ograničenja u igri te postepeno sve slobodnije koriste maštu. Znaju da sve što zamisle prikladnim materijalima mogu i ostvariti. Bez rizika razvijaju svoju imaginaciju i uživaju u stvaranju nečega što je nastalo u njihovoj glavi.

Senzorne aktivnosti
Svjesni smo koliko je važno djeci pružati prilike za istraživanje i spontano manipuliranje materijalima koji sadrže brojne mogućnosti taktilnih i kinestetičkih iskustava. Takvi senzorni materijali pružaju djeci priliku za istraživanje, stvaranje, opuštaju ih, fasciniraju, podržavaju njihovu kreativnosti i maštu.

Umjetničko izražavanje
Postoji nebrojeno mnogo načina na koje se dijete može izraziti. No, ono što od njih možemo očekivati je kreativan proces, a ne realiziran likovni (ili bilo koji drugi) proizvod. Djecu uzbuđuje ono što trenutno rade dok je sam rezultat nevažan. Umjetnički izričaj je, dakle, proces koji uključuje eksperimentiranje i traženje novih spoznaja, što pridonosi razvoju divergentnog mišljenja, a time i kreativnosti.

Učenje i istraživanje
Najvrjednijima smatramo aktivnosti koje djeci omogućuju stjecanje novog znanja, ali ih navode i na prilagodbu postojećeg, kao što su istraživačke aktivnosti u kojima djeca imaju kontrolu nad vlastitim procesom učenja. Istražujući, primjenjuju svoja uopćena iskustva na nove pojave, pronalaze simbole za reprezentaciju te ulaze u komunikaciju i ekspresiju dostupnim sredstvima. Surađujući, razmjenjuju i revidiraju ono što su naučili.

K U L T U R A U S T A N O V E

Refleksivna praksa usmjerena na razvoj odgajatelja kroz osluškivanje djetetovih individualnih potreba

Vjerujemo da upravo ‘pozitivan duh’ koji se ogleda u ritualima, običajima i moralnom djelovanju svih naših zaposlenika, vodi do uspjeha.

Ukoliko se određene obrasce socijalnog ponašanja želi prenijeti na djecu, iste obrasce trebaju prakticirati i odrasli u ustanovi. Ukoliko je vodstvo u ustanovi, kao i odnosi među zaposlenicima, postavljeno na demokratskim, uvažavajućim, kolegijalnim temeljima, tada će i djeca lakše razviti takve obrasce ponašanja. Ne samo zbog toga što ih imaju priliku promatrati, već i zato što će odgajatelji vrlo vjerojatno na taj način oblikovati svoj rad s djecom.

Naši objekti

Socijalne vještine i dispozicije poput pružanja pomoći, vodstva, suradničkog rada i altruizma moraju se prakticirati i iskusiti kao izvor zadovoljstva tijekom djetinjstva. U našim skupinama djeca imaju priliku svakodnevno uvježbavati različita socijalna ponašanja i vještine, koje čestim prakticiranjem u konačnici dovode do razvoja njihove socijalne kompetencije.

Anja Bucković, ravnateljica